Carlsberg Groups hållbarhetsrapport för 2015 visar att koncernen har gjort ytterligare framsteg inom ansvarsfull konsumtion, hållbara förpackningslösningar och miljöprestanda.
– Vi är fast beslutna att ge ett positivt bidrag till samhället med fokus på miljöprestanda, förpackningar och ansvarsfull konsumtion. Under 2015 fortsatte vi att integrera flera nya produktionsenheter och vi kommer att ytterligare förbättra vårt arbete tillsammans med våra samarbetspartners, säger Simon Boas Hoffmeyer, Sustainability Director, Carlsberg Group.
Hållbarhetsrapporten visar att Carlsberg Group har gjort flera framsteg inom hållbarhetshetsarbetet och nått viktiga milstolpar på vägen mot hållbarhetsmålen för 2017.
– I år har vi förstärkt våra ansträngningar ytterligare för att skapa en kultur av ansvarsfull konsumtion bland våra konsumenter. Det handlar inte minst om att arbeta med olika typer av kommunikationsaktiviteter där vår målsättning är att nå minst 20 miljoner konsumenter årligen, säger Simon Boas Hoffmeyer.
Tre höjdpunkter under 2015