Meny

Carlsberg Sverige och AB InBev förändrar samarbetet i Sverige

Från januari 2018, kommer Carlsberg Sverige och AB InBev att förändra modellen för samarbete i Sverige. Det innebär att AB InBev tar över hela ansvaret för hanteringen av deras varumärkesportfölj i Sverige.

Båda parterna arbetar med ett avtal som kommer att ge Carlsberg Sverige, som en del av sitt breda erbjudande, rätt att distribuera varumärkena som en handelspartner på On Trade (HoReca).

Förändringen innebär att AB InBev antar ansvaret för marknadsföring, försäljning och distribution för deras portfölj med varumärken formellt per januari, 2018.

Detta steg är helt i linje med Carlsberg Sveriges långsiktiga strategi att investera bakom en prioriterad portfölj med starka egna och partnervarumärken som; Carlsberg, Eriksberg, Falcon, 1664, Staropramen, Brooklyn, Guinness, Nya Carnegiebryggeriet och Somersby.

Båda parterna arbetar med ett avtal som kommer att ge Carlsberg Sverige, som en del av sitt breda erbjudande, rätt att distribuera varumärkena som en handelspartner på On Trade.
I dagligvaruhandeln och på Systembolaget kommer AB InBev att anta full distribution och försäljning gradvis under första kvartalet 2018.

Kontakt

För mer information, kontakta:

Kommunikationschef Carlsberg Sverige

Henric Byström

Tel 070-4830548 Email [email protected]