Falcon lanserar ny reklamfilm: Bryggarna i huvudrollen

Idag, 5 mars, lanserar Falcon en ny reklamfilm på temat ”Tillsammans”. I filmen presenteras människorna bakom ölet när Falcon slår ett slag för sitt stolta arv och att det har bryggts på rent källvatten i Falkenberg sedan 1896.

I den nya reklamfilmen får tittaren följa ölets resa från råvara till glaset, och alla de människor som tillsammans varje dag arbetar för att brygga en perfekt Falcon. Bryggeripersonal som i en snabb odyssé presenteras är allt från operatör och controller, till labbtekniker och bryggmästare.

- Idag är Falcon det fjärde största ölvarumärket på Systembolaget, och ambitionen är att växa ytterligare. Med den nya reklamfilmen vill vi lyfta fram vårt lokala arv och kollegorna bakom ölet. Stoltheten över det lokala bryggeriet lever kvar och passionen som människorna i Falkenberg lägger ner för att brygga Falcon varje dag går inte att ta miste på. Det vill vi förmedla till en större publik, säger Karin Atterfors, Marknadschef för öl på Carlsberg Sverige.

Falcon är ett av Sveriges mest sålda öl och har, ända sedan bryggeriet grundades i Falkenberg för över 120 år sedan, borgat för kvalitet och bryggartraditioner. Redan några år efter att bryggeriet i Falkenberg startade 1896 tog man fram de första etiketterna för att marknadsföra ölet och dess kvalitet. Designen har utvecklats under åren, men alltid med varsamhet för att inte förlora kopplingen till Falcons stolta ursprung och långa historia.

Filmerna kommer bland annat att visas på Discovery, Kanal 5, Kanal 9 och TV4.

Medverkande anställda på bryggeriet i Falkenberg

Uppdragsgivare: Carlsberg Sverige, Karin Atterfors och Louise Eckerbom
Reklambyrå: TRY