Fars dag 13 november: Världspremiär för Carlsberg Beer Spa

Inför Fars dag slår Carlsberg upp portarna till Carlsberg Beer Spa – ett spa där behandlingarna görs med ölingredienser. Sveriges pappor kan nu njuta av de lugnande och antiinflammatoriska egenskaperna i öl med ett rofyllt humlebad och en avslappnande massage med humleolja. Ölspat görs i samarbete med Luxury Spa i Gamla Stan i Stockholm.

Fars dag har firats i Sverige sedan 1931, men fortfarande uppmärksammas Sveriges pappor i mindre utsträckning än mammorna, visar en färsk undersökning på uppdrag av Carlsberg*. Över hälften av svenskarna uppger att de firar Mors dag medan Fars dag bara ligger på 45 %.

Om Sveriges pappor själva får välja är det middag, choklad och en ny skjorta som står högst upp på önskelistan till Fars dag – men inte långt därefter kommer ett spabesök.

Inför årets Farsdagsfirande öppnar Carlsberg Beer Spa, som erbjuder en komplett spabehandling baserad på humle – en av de fyra ingredienserna i en Carlsberg-öl. Humlen verkar lugnande och antiinflammatoriskt och har en rogivande effekt.

– Öl gör sig minst lika bra i badet som i glaset, så varför inte skämma bort pappa med en spabehandling på Carlsberg Beer Spa? En riktigt minnesvärd upplevelse för ölälskaren! säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg Beer Spa
I behandlingen ingår 20 minuter kurbad med humleolja, 20 minuter halvkroppsmassage med humleolja samt en valfri produkt ur Carlsbergs skönhetsserie Beer Beauty – ölbaserat schampo, balsam eller body lotion. Gästen kan även avnjuta en Carlsberg Non-Alcoholic i väntan på att behandlingen ska börja.

– Humle gör sig mycket bra i en spabehandling, då både dess doft och egenskaper verkar rogivande. Med sitt höga innehåll av antioxidanter sägs det till och med att humlen har en uppfräschande och föryngrande inverkan på huden – ett riktigt ungdomselixir! säger Katrin Karlsson, Spa Manager för Luxury Spa.

Carlsberg Beer Spa öppnar på Luxury Spa Hotel Reisen på Skeppsbron 12 den 13:e november.
Presentkort på en behandling kostar 750 kr och kan nyttjas t.o.m. 31 mars 2017.
Köp görs via Luxury Spa på www.luxuryspa.se

*Enligt en undersökning som genomförts av Stelacon på uppdrag av Carlsberg, med 500 respondenter. Undersökningen har genomförts i en representativt rekryterad webbpanel.

Firar du Fars dag?

Ja, varje år 45,4 %
Ibland, men inte varje år 25,2 %
Nej 29,4 %

Firar du Mors dag?

Ja, varje år 50,6 %
Ibland, men inte varje år 24,6 %
Nej 24,8 %

Vad uppvaktar du pappa/farfar/morfar med på Fars Dag?

Strumpor 4,8 %
Slips 3,8 %
Blommor 14,8 %
Skjorta 6,0 %
Deodorant 2,8 %
After shave 2,6 %
Middag 20,0 %
Choklad 10,8 %
Spabesök 0,6 %
Annat 32,2 %
Inget av ovanstående 13,4 %

Vad skulle du vilja bli uppvaktad med på Fars Dag?

(Frågan har besvarats av undersökningens 32,6 % pappor)

Strumpor 6,1 %
Slips 3,7 %
Blommor 6,7 %
Skjorta 9,2 %
Deodorant 6,1 %
After shave 7,4 %
Middag 49,1 %
Choklad 15,3 %
Spabesök 7,4 %
Annat 34,4 %
Inget av ovanstående 14,7 %

Om Carlsberg Sverige

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder.