Par i citrus: Pripps möter våren med två uppfriskande nyheter

Pripps bjuder nu på en försmak av sommaren med två nya lanseringar. Nyheterna Pripps Blå Citrus och Pripps Radler Citrus lanseras den 1 mars på Systembolaget.

Båda nyheterna har en fräsch smak av citrus, men med olika karaktär, smakprofil och styrka. Medan Pripps Blå Citrus är en ljus lager med en fräsch smak av citrus är Pripps Radler Citrus en uppfriskande blandning av ljus lageröl och lemonad från citroner och apelsiner.

Pripps bildades 1828 när göteborgaren Johan Albrecht Pripp började brygga sitt eget öl efter att ha blivit inspirerad från sina resor till Tyskland. Med genuin bryggartradition har Pripps bevarat och förfinat sin höga kvalitet. För många är Pripps Blå, som lanserades 1975, för alltid förknippad med svensk sommar och skärgård.

Pripps Blå Citrus
Nu spinner Pripps Blå vidare på sommartemat med Pripps Blå Citrus 4,7 %.  Perfekt som sällskapsdryck och gör sig utmärkt till skaldjur, fisk och ljust kött. I samband med lanseringen av Pripps Blå Citrus har varumärkets design gått igenom en uppdatering där den symboliska pentagonen nu åter får en central del på förpackningen.

Pripps Blå Citrus, 4.7%
Pris: 11,90 kr/33 cl burk

Pripps Radler Citrus
För två år sedan lanserades den alkoholfria Pripps Radler 0,0 % och blev snabbt en succé. I fjol följdes lanseringen upp med Pripps Radler Grapefrukt, och i år utvidgas sortimentet med en alkoholhaltig variant. Pripps Radler Citrus 3,6 % är en uppfriskande blandning av ljus lageröl och lemonad från solmogna citroner och apelsiner. Pripps Radler Citrus har en perfekt balans mellan friska och beska och gör sig bäst när den serveras väl kyld, direkt från burken eller i ett glas med mycket is och en skiva citron.

Pripps Radler Citrus 3,6 %
Pris 15,90 kr/33 cl burk