Meny

Carlsberg Sverige

Brewing for a better today and tomorrow

Carlsberg Sverige idag

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

2001

År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.

60

Vi har cirka 60 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.

950

Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.

Nyheter

Carlsberg Sverige inför Plastlöfte

Carlsberg Sverige inför Plastlöfte

20.01.21

Carlsberg Sverige fortsätter arbetet mot en mer klimatsmart förpackningsportfölj och lanserar nu ett nytt Plastlöfte med tydliga mål för att minska plastanvändningen och nedskräpningen av plast i naturen. I ett första steg ska Carlsberg Sverige minska företagets klimatpåverkan med upp till 60 procent per förpackningsslag som omfattas av plastlöftet.
Carlsberg fortsätter sponsra svensk fotboll - med fokus på supportrarna

Carlsberg fortsätter sponsra svensk fotboll - med fokus på supportrarna

14.01.21

Svenska Fotbollförbundet och Carlsberg Sverige förnyar och fördjupar sitt pågående samarbete ytterligare tre år. Fokus kommer fortsatt vara att verka för ett extra roligt supporterskap för det svenska dam- och herrlandslaget i fotboll.
En av fem dricker mindre alkohol under pandemin

En av fem dricker mindre alkohol under pandemin

12.01.21

Var tredje svensk har förändrat sina alkoholvanor under coronapandemin. Det framkommer i Sifoundersökningen Dryckeskollen som är genomförd på uppdrag av Carlsberg Sverige. 21 procent har druckit mindre alkohol under pandemin, medan 10 procent uppger att de har ökat sin alkoholkonsumtion. Undersökningen visar även att 58 procent av svenskarna kan tänka sig att ta en vit månad under 2021.