Carlsberg ny nationell partner till Svenska Fotbollförbundet

Carlsberg Sverige och Svenska Fotbollförbundet har tecknat ett nytt samarbetsavtal där Carlsberg blir nationell och exklusiv partner inom kategorin öl till SvFF och Herrlandslaget under de fyra kommande åren. Avtalet ger även Carlsberg rättigheter att under avtalsperioden skapa varumärkesbyggande aktiviteter tillsammans med det svenska Herrlandslaget.

– För oss är Carlsberg Sverige en drömpartner. Vi har under det senaste året arbetat fram en ny varumärkesstrategi, och som en konsekvens av detta även en kommersiell strategi för våra samarbetspartners. Vi är mycket stolta och det känns väldigt bra att välkomna Carlsberg in i vår nya struktur och partnerfamiljen, säger Mikael Jiffer, Marknads- och Försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.

Carlsberg har en lång tradition av att samarbeta med olika fotbollsföreningar och vara en del av stora matchsammanhang, både i Sverige och utomlands. Avtalet med Svenska Fotbollsförbundet innebär att Carlsberg Sverige blir exklusiv ölpartner till SvFF och Herrlandslaget.

– Med Carlsbergs långsiktiga engagemang inom fotboll, i Sverige och internationellt, känns samarbetet med landslaget självklart. Svenska Fotbollsförbundet ger oss möjligheter att ytterligare stärka våra relationer med de svenska fotbollsfansen. Vi är stolta och glada över att få jobba med SvFF och ser fram emot att skapa nya unika koncept tillsammans, säger Anna Hällöv, Marknadsdirektör Carlsberg Sverige.

Samarbetet mellan Carlsberg och Svenska Fotbollsförbundet inleds i samband med VM-kvalmatchen mot Frankrike på fredag den 9 juni och löper över fyra år.

– Carlsberg har ett stort internationellt fokus och lång erfarenhet av fotboll, vilket blir en stark tillgång på ett lokalt plan i Sverige. Tillsammans vill vi bygga engagemang och intresse för svensk fotboll, vi ser verkligen fram emot samarbetet, säger Mikael Jiffer på Svenska Fotbollsförbundet.

Svenska Fotbollförbundet Svenska Fotbollförbundet är Sveriges största specialidrottsförbund med drygt 3.000 föreningar. Föreningarna har tillsammans ca 1.000.000 medlemmar, varav ca 500.000 aktiva spelare. Svenska Fotbollförbundet har ca 120 anställda som sitter i nya lokaler bredvid Nationalarenan Friends Arena i Arenastaden, Solna. Svenska Fotbollförbundet, som är en ideell förening, omsätter tillsammans med sina bolag årligen cirka 500 miljoner kronor. För vidare information om SvFF:s verksamhet hänvisas tillwww.svenskfotboll.seochwww.fogis.se.

Carlsberg SverigeCarlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri. Våra framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning. För mer information gå till www.carlsbergsverige.se.

Mikael Jiffer, Marknads- och försäljningschef Svenska Fotbollförbundet