Meny

Carlsberg Sverige

Brewing for a better today and tomorrow

Carlsberg Sverige idag

Carlsberg Sverige är med mer än 60 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.

Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.

2001

År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.

60

Vi har cirka 60 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.

950

Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.

Nyheter

Carlsberg Sverige introducerar fastsittande korkar

Carlsberg Sverige introducerar fastsittande korkar

19.09.23

Nu introducerar Carlsberg Sverige en ny design på PET-flaskornas plastkorkar som innebär att korkarna kommer att sitta fast vid flaskan efter öppning. Justeringen görs inom ramen för EU:s Engångsplastdirektiv som träder i kraft under 2024. Alla korkar på samtliga PET-flaskor kommer att få den nya designen.
Två julfavoriter i ny kombination: Apotekarnes Julmust med smak av apelsin

Två julfavoriter i ny kombination: Apotekarnes Julmust med smak av apelsin

18.09.23

Apotekarnes kommer i år med en läskande julklapp till alla mustälskare – en julmust med smak av apelsin som passar perfekt till julens alla festligheter. Apotekarnes Julmust Apelsin har redan börjat dyka upp på butikshyllor runt om i landet.
Ny Sifoundersökning om lördagsmiddagen: Populäraste samtalsämnena kring middagsbordet

Ny Sifoundersökning om lördagsmiddagen: Populäraste samtalsämnena kring middagsbordet

04.09.23

Under oroliga tider har umgänget kring middagsbordet fått större betydelse för många svenskar. I en ny Sifoundersökning, gjord av Kantar Public för ölvarumärket Eriksberg, uppger nära tre av tio att det har blivit mer viktigt att samlas med vänner runt mat och dryck under de senaste 12 månaderna. Undersökningen visar också att skvaller, kultur och nöje och familj är de mest populära samtalsämnena runt middagsbordet, men det finns skillnader mellan kvinnor och män.