Eriksberg presenterar en ny filmserie tillsammans med Magnus Uggla, som en del av varumärkets fortsatta arbete med att lyfta fram de små, vardagliga stunder som ofta delas över en öl.
Filmerna är regisserade av Guldbaggebelönade Jens Jonsson och markerar en fortsättning på Eriksbergs satsning på kommunikation som ligger nära människors faktiska sätt att umgås.
– Vi har fått chansen att prova nya saker, ta ut svängarna och fått fantastiskt gensvar. Den här filmserien är ytterligare ett steg i att skapa något som känns genuint och annorlunda i vår kategori, säger Ann Baker, Marketing Director på Carlsberg.
En berättelse om samtal och närvaro
Filmerna visar ett kompisgäng i en bar, där samtalen får ta plats – så mycket att de inte ens märker att Magnus Uggla sitter i samma rum. Situationen fångar kärnan i konceptet: de små, spontana stunder av kvalitetstid som uppstår i vardagen.
– Magnus Uggla var det självklara valet. Han är en ikon med en unik förmåga att både bjuda på sig själv och driva med sig själv. I filmerna får han vara precis det – Magnus. Oförställd, rolig och full av självdistans, fortsätter Ann Baker.
Improvisation och kreativ frihet
Produktionen byggde på improvisation, där mycket av dialogen växte fram i stunden. Det gav filmerna ett spontant och levande uttryck som ligger nära verkliga samtal.
– Jag tyckte det var ett kul koncept och att det fanns lite utrymme för improvisation. Jag hade lärt känna lite bra improvisatörer och hoppade på chansen att få jobba med dem, säger regissören Jens Jonsson.