När man tänker på Carlsberg, så tänker man på öl. Och vi älskar öl.
Men framförallt älskar vi att förgylla stunder med oslagbar dryck, fri från kompromisser.
Carlsberg Sverige är med fler än 40 starka varumärken och 400 unika produkter Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av de välkända och folkkära varumärken som vi förvaltar och utvecklar är Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Vi satsar stort på alkoholfria drycker, och just därför gjorde vi alkoholfri öl till en grej i Sverige. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hållbarhet och hög kvalitet.
Våra framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg Sverige ingår i Carlsberg Group som är världens fjärde största bryggerikoncern med verksamhet i över 40 länder.
Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning.
År 2001 bildades Carlsberg Sverige AB. Två av landets då ledande bryggeriföretag, Pripps och Falcon.
Vi har cirka 40 starka varumärken och cirka 400 unika produkter.
Företaget är idag summan av det arbete och engagemang som cirka 950 medarbetare satsar varje dag.
Svenskarna vill allra helst dricka läsk på restaurangbesöket, men många känner sig pressade att beställa sådant som de egentligen inte vill ha. En tredjedel (31 procent) av svenskarna uppger att de druckit vin på restaurang, trots att de egentligen ville ha något annat.
Med sin 115-åriga historia är Apotekarnes julmust något som alltid bestått. För att hylla och lyfta saker som under jul aldrig går ur tiden har Apotekarnes låtit konstnären Astrid Rönnborn skapa två konstverk som skildrar situationer snarare än saker.
En ny Novus-undersökning visar att två av tio svenska män har knappt, eller inte alls, någon att prata med om svåra saker. Allra störst problem finns hos yngre män, visar resultatet – vilket sticker hål på myten om nästa generations goda förmåga att prata känslor.