Meny
Skärmbild 2025 03 06 134214

Growth Culture

Growth Culture på Carlsberg markerar vår resa mot tillväxt, där vi skapar starka resultat samtidigt som vi utvecklar ett mindset som stödjer våra ambitioner. Det är en kultur djupt rotad i vårt DNA, som inspirerar oss att sträva efter excellens, agera med omtanke och stärka varandra för att växa.

Med Growth Culture bygger vi nya styrkor samtidigt som vi förblir trogna de värderingar som definierar Carlsberg. 

 

Varför bygger vi en tillväxtkultur?

Tillväxtkultur är inte bara en av prioriteringarna inom Accelerate SAIL, utan en nyckelfaktor för att uppnå vår ambition om långsiktig och hållbar tillväxt. Ambitionen att bygga en tillväxtkultur handlar i grunden om att tro på att detta företag har ytterligare en växel. Det handlar om hur vi alla kan ta oss an vårt arbete på ett nytt sätt - genom vårt dagliga arbete, vår inställning och våra arbetsmetoder - så att vi, som ett team och som företag, kan ligga steget före, förbli relevanta och fortsätta att vinna.

Semper Ardens

 

Vi fattar snabba beslut och levererar med hög kvalitet

Vi skapar en miljö med positiv energi och empati

Vi brinner för våra konsumenter

Vi stärker varandra för att bli ännu bättre

Läs senaste nyheterna

Hur tidigt får man börja dricka julmust? Väldigt tidigt – i alla fall om man frågar dessa svenskar

Hur tidigt får man börja dricka julmust? Väldigt tidigt – i alla fall om man frågar dessa svenskar

10.12.25

När man får börja fira jul, och även när man får börja dricka julmust, är en fråga som återkommer varje år. Färsk data för november ger nu en klar bild av vilka svenska orter som varit mest sugna på att smygstarta julen – åtminstone ur ett julmustperspektiv.

Trendskiftet: Svenskar vill helst ha läsk till maten – men många dricker vin trots att de inte vill

Trendskiftet: Svenskar vill helst ha läsk till maten – men många dricker vin trots att de inte vill

28.11.25

Svenskarna vill allra helst dricka läsk på restaurangbesöket, men många känner sig pressade att beställa sådant som de egentligen inte vill ha. En tredjedel (31 procent) av svenskarna uppger att de druckit vin på restaurang, trots att de egentligen ville ha något annat.

Konstnären Astrid Rönnborn skildrar situationer under jul som aldrig går ur tiden

Konstnären Astrid Rönnborn skildrar situationer under jul som aldrig går ur tiden

28.11.25

Med sin 115-åriga historia är Apotekarnes julmust något som alltid bestått. För att hylla och lyfta saker som under jul aldrig går ur tiden har Apotekarnes låtit konstnären Astrid Rönnborn skapa två konstverk som skildrar situationer snarare än saker.